BRITA indywidualne nawodnienie kobieta pije

Ile wody powinieneś pić każdego dnia?

Indywidualne potrzeby

BRITA indywidualne nawodnienie szklanka wody

Dbaj o dobre nawodnienie organizmu – takie napomnienie słyszymy dość często. Czasem ze strony znajomych, ale zwykle podpowiada nam to nasz wewnętrzny głos. Picie wody ma kluczowe znaczenie dla naszego życia. Wyjaśnimy Ci dlaczego i ile tak naprawdę jej potrzebujesz.

Obok tlenu, woda jest niezbędna do życia. Ciało ludzkie składa się w 50-70% z wody.

Indywidualne zapotrzebowanie: Dlaczego picie wody jest tak bardzo ważne?

Picie odpowiedniej ilości wody jest podstawą zdrowego funkcjonowania organizmu. To dzięki niej dochodzi do rozpuszczania witamin, węglowodanów i protein, zachodzą reakcje enzymatyczne, niezbędne do życia składniki odżywcze przenikają do komórek, a toksyny są usuwane. Wzmacniamy system odpornościowy, nasza skóra nabiera blasku i ogólnie czujemy się dobrze. Nawet zdolność naszego organizmu do regulacji temperatury, budowania mięśni i spalania tłuszczu jest powiązana z piciem wody.

A zatem, ile wody powinniśmy pić każdego dnia? Osoba dorosła traci przeciętnie 1,5-2 litry wody dziennie poprzez procesy oddychania, trawienia i pocenia się. Dzieje się tak nawet podczas braku aktywności fizycznej. Ta ilość utraconej wody musi zostać uzupełniona. Sportowcy i mieszkańcy ciepłych krajów muszą pić jeszcze więcej, aby się nie odwodnić.

Dorośli, dzieci i seniorzy – wiek, waga i tryb życia, wszystko to wpływa na to, ile wody powinniśmy pić każdego dnia. Znaczenie ma także to, czy jesteśmy chorzy, czy zdrowi. Również dieta odgrywa ważną rolę. Na przykład wegetarianie i osoby, których menu obejmuje duże ilości owoców i warzyw, nawadniają swój organizm dzięki spożywanym posiłkom.

BRITA indywidualne nawodnienie kobieta joga park

Wszystko jest z wody, z wody powstało i z wody się składa. - Tales z Miletu, grecki filozof, 625-547 p.n.e.

Ile wody powinniśmy pić każdego dnia?

Zdrowa osoba dorosła potrzebuje około 35 ml wody dziennie na każdy kilogram wagi ciała. Tak przynajmniej mówią ogólne wytyczne organizacji naukowych. Człowiek, który waży 50 kg potrzebuje 1,7 litra, 60 kg – 2,1 litra, 70 kg – 2,4 litra, a 80 kg – 2,8 litra. Prosta zasada: im więcej ważysz, tym więcej potrzebujesz wody.

Myślisz, że nie można przesadzić z piciem wody? Wypicie nadmiernej ilości wody jest równie szkodliwe, jak jej niedobór. Zalecane dzienne spożycie odzwierciedla ilość wody, jakiej są w stanie sprostać nerki i serce.

To, ile wody należy wypić dziennie, zależy także od wieku i diety oraz od intensywności aktywności fizycznej i klimatu. Bardzo żywe dziecko, które całe dnie spędza na świeżym powietrzu, musi pić więcej wody niż mól książkowy, który przesiaduje w łóżku z głową w świecie magii i bajek. Tak czy inaczej, zalecenie dla zdrowego dziecka to około 1,1 litra dziennie, bez względu na to, jak bardzo jest spragnione.

Starsi ludzie mają mniejsze poczucie pragnienia i zazwyczaj piją mniej. Skutkiem tego mogą być problemy z układem krążenia czy słabszy układ immunologiczny. Powinni wypijać 1,5 litra wody dziennie, aby chronić się przed zagrażającym życiu odwodnieniem.

Pij wodę, jak należy

BRITA indywidualne nawodnienie kobieta pije wodę
  • Rozpocznij dzień szklanką wody – od razu poczujesz się lepiej, a przy okazji uzupełnisz braki wody po nocy i oczyścisz organizm.
  • Wypijaj pierwszy litr wody do południa.
  • Butelkę z wodą trzymaj na biurku lub w zasięgu ręki.
  • Używaj dużej butelki, która pomieści dzienne zapotrzebowanie na wodę.
  • Pij szklankę wody przy każdym posiłku.
  • Zabieraj wodę ze sobą, kiedy wychodzisz z biura lub z domu.
  • Oprócz picia wody, sięgaj po świeże owoce i warzywa.
  • Wzbogać napój, dodając do wody owoce, cytrynę lub zioła.
  • Pij szklankę wody razem z kawą i napojami gazowanymi.
  • Pij wodę podczas aktywności fizycznej.

Co należy pić?

Wodę, wodę i jeszcze raz wodę! Najlepiej czystą, świeżą wodę, wolną od wszelkich dodatków. Napoje gazowane, takie jak lemoniady, cola i soki zawierają cukier, wzmacniacze smaku i aromaty, które nasz organizm musi przetworzyć, zanim zacznie właściwie pracować. Co więcej, związki kwasowe lub fosforowe w napojach słodzonych zwiększają nasze zapotrzebowanie na wodę.