Pytania i odpowiedzi dotyczące produktów BRITA dla klientów indywidualnych

Ogólne

Wszystkie materiały BRITA, które mają styczność z wodą, nie zawierają poliwęglanu, a zatem nie uwalniają bisfenolu A (BPA). Ponadto materiały wykorzystywane w produktach BRITA posiadają atest dopuszczający je do kontaktu z żywnością. Obejmuje on także badania migracji zgodnie z normami WE. Oznacza to, że w naszych produktach nie dochodzi do migracji zakazanych/niebezpiecznych substancji na poziomie przekraczającym wartości określone przez WE.

Zalecamy zawsze przestrzegać rekomendacji Państwa zakładu wodociągów.

Dzbanki filtrujące

Tak, większość naszych dzbanków można myć w zmywarce, do 50°C. Oprócz tego  dzbanek BRITA  można myć ręcznie delikatną gąbką i ciepłą wodą z mydłem. Więcej informacji podano w instrukcji obsługi.

Poniższych produktów/części BRITA nie można myć w zmywarce. Należy je czyścić zgodnie z opisem podanym w instrukcji obsługi:

  • BRITA Fun
  • BRITA Flow
  • Pokrywka dzbanka filtrującego do wody BRITA z BRITA Memo: pokrywki ze wskaźnikiem nie należy myć w zmywarce.

Pokrywka dzbanka filtrującego do wody z BRITA METER oraz Smart Light: należy wyjąć wskaźnik z pokrywki przed włożeniem do zmywarki

Sprawdź, jaki rodzaj filtrów masz w domu. Jakość jest dla nas najważniejsza. Do naszych produktów rekomendujemy używanie oryginalnych wkładów BRITA. Dają one gwarancję pełnej filtracji wody. Użycie oryginalnego wkładu oznacza, że 100% wody wlanej do dzbanka przechodzi przez filtr, bez efektu częściowego przepływu bokiem.   

Wystarczy nacisnąć przycisk LED na pokrywce, aby zobaczyć bieżący stan filtra. Podczas każdego użycia filtra do wody wskaźnik BRITA Smart Light informuje o stanie wkładu za pomocą migających kolorowych lampek.

Do przechowywania na drzwiach lodówki zaprojektowano dzbanki w wersji o pojemności 2,4 l, natomiast dzbanki w wersji XL oferują większą pojemność filtrowanej wody i z racji swoich gabarytów nie mieszczą się na standardowej półce w drzwiach lodówki.  

Po włożeniu nowego wkładu filtracyjnego MAXTRA+ należy nacisnąć i przytrzymać przycisk startu na wskaźniku BRITA METER przez około sześć sekund. Pojawienie się czterech pasków na wyświetlaczu i miganie „OK” oznacza pomyślne aktywowanie wskaźnika BRITA METER i prawidłowe działanie wkładu MAXTRA+.

Aby określić pozostały okres eksploatacji wkładu filtracyjnego MAXTRA+, wystarczy popatrzeć na wartość procentową w postaci pasków na wyświetlaczu. Migające od góry do dołu krople wody oznaczają aktywny proces filtrowania. Kiedy na wyświetlaczu pojawi się napis „NEW”, to znak, że trzeba wymienić wkład filtracyjny MAXTRA+.

Wkład filtracyjny należy wymieniać co najmniej raz na cztery tygodnie. W ten sposób mamy gwarancję optymalnego działania wkładu BRITA.

Są to elektroniczne wskaźniki wymiany wkładu, które przypominają o konieczności wymiany zużytego wkładu na nowy.

Wskaźnik BRITA Memo monitoruje czas od ostatniej wymiany wkładu filtracyjnego. Aby rozpocząć odliczanie, wystarczy nacisnąć przycisk. Wskaźnik automatycznie przypomni o czasie wymiany wkładu.

Wskaźnik BRITA METER bierze pod uwagę trzy czynniki, aby określić optymalny czas wymiany wkładu: ilość przefiltrowanej wody, twardość wody i czas od ostatniej wymiany wkładu.

Wystarczy nacisnąć i przytrzymać przycisk start na wskaźniku do czasu, kiedy cztery paski pojawią się na wyświetlaczu i migną dwa razy. Od tego czasu wskaźnik BRITA MEMO rozpocznie odliczanie. Migająca kropka w prawym dolnym rogu wyświetlacza wskazuje prawidłową pracę BRITA MEMO. Co tydzień będzie znikać jeden pasek, a pozostałe paski na wyświetlaczu wskazują pozostały czas eksploatacji wkładu.

Wkład filtracyjny należy wymieniać co najmniej raz na cztery tygodnie. W ten sposób mamy gwarancję optymalnego działania wkładu BRITA.

Nie. Dzbanki BRITA zostały zaprojektowane do filtracji wody z wodociągów lub z ujęć prywatnych, które zostały przebadane pod kątem przydatności wody do spożycia.

Nie, wskaźniki wymiany filtra dzbankowego BRITA zawierają wbudowaną baterię. Jeśli wskaźnik przestanie działać należy wymienić go na nowy. Skontaktuj się z nami jeśli Twój wskaźnik przestał działać.

Butelki z filtrem

Nie. Butelka z filtrem BRITA jest przeznaczona wyłącznie do wody pitnej, na przykład wody kranowej pochodzącej z sieci wodociągowej.

Nie, mrożenie butelki z filtrem BRITA może uszkodzić części butelki lub wkładu BRITA MicroDisc.

Nieustannie ulepszamy wydajność filtrów BRITA w oparciu o opinie konsumentów. Coraz więcej klientów wyrażało obawy związane z zawartością śladowych zanieczyszczeń w wodzie z kranu, takich jak pestycydy, herbicydy i hormony. Chcemy zagwarantować, że filtry BRITA MicroDisc filtrują te śladowe zanieczyszczenia z 60 litrów wody. Taka wydajność pozwala pokryć codzienne zapotrzebowanie na wodę przez cały miesiąc (zakładając zużycie dwóch litrów filtrowanej wody dziennie przez siedem dni w tygodniu).

Tak, butelka z filtrem BRITA Active 0,6l została zaprojektowana tak, aby pasowała do większości standardowych rowerowych uchwytów na bidon. 

Butelka z filtrem BRITA jest przeznaczona wyłącznie do wody kranowej pochodzącej z sieci wodociągowej. Ponieważ filtruje wodę podczas picia, wszystkie dodatki do wody, takie jak soki, herbata lub owoce, uległyby odfiltrowaniu przed wypiciem. Miałoby to wpływ na smak napoju oraz mogłoby zanieczyścić filtr i negatywnie wpłynąć na jego działanie.

Tak, minerały w wodzie nie są redukowane przez filtr BRITA MicroDisc. Służy on do filtrowania niepożądanych substancji (np. chloru, mikroskopijnych cząsteczek i śladowych zanieczyszczeń), jednak nie redukuje minerałów (np. wapnia i magnezu). Filtr BRITA MicroDisc zachowuje w wodzie cenne minerały.

Należy umyć produkt przed pierwszym użyciem.

Przed pierwszym użyciem wkładu BRITA MicroDisc należy dokładnie opłukać obie strony dysku ciepłą bieżącą wodą przez około 30 sekund, aby usunąć drobinki węgla aktywnego, które mogą do niego przylegać.

Przez pierwsze kilka litrów wkład MicroDisc może sprawiać wrażenie, jakby filtrowanie następowało powoli, ponieważ jeszcze nie osiągnął optymalnego przepływu wody. W takim przypadku można zanurzyć go w ciepłej wodzie na minutę, aby zoptymalizować przepływ wody.

Nie. Dzbanki BRITA zostały zaprojektowane do filtracji wody z wodociągów lub z ujęć prywatnych, które zostały przebadane pod kątem przydatności wody do spożycia.

Należy regularnie myć produkty ręcznie za pomocą łagodnego środka czyszczącego lub w zmywarce (maksimum 50°C). Przed myciem w zmywarce należy rozłożyć produkt na części.

Pokrywka karafki filtrującej wymaga mycia ręcznego. Nie wolno używać gąbek ściernych.

Przed myciem należy wyjąć wkład BRITA MicroDisc i położyć go na czystej powierzchni. Zalecamy umieszczanie wkładu BRITA MicroDisc co tydzień w czystym naczyniu i zalanie go wrzątkiem. Jeśli wkład BRITA MicroDisc wypłynie na powierzchnię, należy przytrzymać go łyżką. Po pięciu minutach moczenia należy go wyjąć i założyć ponownie, zwracając uwagę, aby mieć czyste ręce podczas dotykania systemu filtrującego.

Karafka filtrująca

Karafka filtrująca BRITA została zaprojektowana z myślą o poprawieniu smaku zimnej wody z kranu. Możesz używać filtrowanej wody do przyrządzania gorących napojów, ale nie będzie ona chronić urządzeń przed osadzaniem się kamienia.

Tak, minerały w wodzie nie są redukowane przez filtr BRITA MicroDisc. Służy on do filtrowania niepożądanych substancji (np. chloru, mikroskopijnych cząsteczek i śladowych zanieczyszczeń), jednak nie redukuje minerałów (np. wapnia i magnezu). Filtr BRITA MicroDisc zachowuje w wodzie cenne minerały.

Wystarczy nacisnąć i przytrzymać przycisk start na wskaźniku do czasu, kiedy cztery paski pojawią się na wyświetlaczu i migną dwa razy. Od tego czasu wskaźnik BRITA MEMO rozpocznie odliczanie. Migająca kropka w prawym dolnym rogu wyświetlacza wskazuje prawidłową pracę BRITA MEMO. Co tydzień będzie znikać jeden pasek, a pozostałe paski na wyświetlaczu wskazują pozostały czas eksploatacji wkładu.

Wkład filtracyjny należy wymieniać co najmniej raz na cztery tygodnie. W ten sposób mamy gwarancję optymalnego działania wkładu BRITA.

Należy umyć produkt przed pierwszym użyciem.

Przed pierwszym użyciem wkładu BRITA MicroDisc należy dokładnie opłukać obie strony dysku ciepłą bieżącą wodą przez około 30 sekund, aby usunąć drobinki węgla aktywnego, które mogą do niego przylegać.

Przez pierwsze kilka litrów wkład MicroDisc może sprawiać wrażenie, jakby filtrowanie następowało powoli, ponieważ jeszcze nie osiągnął optymalnego przepływu wody. W takim przypadku można zanurzyć go w ciepłej wodzie na minutę, aby zoptymalizować przepływ wody.

Nie. Dzbanki BRITA zostały zaprojektowane do filtracji wody z wodociągów lub z ujęć prywatnych, które zostały przebadane pod kątem przydatności wody do spożycia.

Nie, wskaźniki wymiany filtra dzbankowego BRITA zawierają wbudowaną baterię. Jeśli wskaźnik przestanie działać należy wymienić go na nowy. Skontaktuj się z nami jeśli Twój wskaźnik przestał działać.

Należy regularnie myć produkty ręcznie za pomocą łagodnego środka czyszczącego lub w zmywarce (maksimum 50°C). Przed myciem w zmywarce należy rozłożyć produkt na części.

Pokrywka karafki filtrującej wymaga mycia ręcznego. Nie wolno używać gąbek ściernych.

Przed myciem należy wyjąć wkład BRITA MicroDisc i położyć go na czystej powierzchni. Zalecamy umieszczanie wkładu BRITA MicroDisc co tydzień w czystym naczyniu i zalanie go wrzątkiem. Jeśli wkład BRITA MicroDisc wypłynie na powierzchnię, należy przytrzymać go łyżką. Po pięciu minutach moczenia należy go wyjąć i założyć ponownie, zwracając uwagę, aby mieć czyste ręce podczas dotykania systemu filtrującego.

Baterie z filtrem

Tak. Robi się to szybko i łatwo. Wystarczy wykonać cztery poniższe kroki:

  1. Odblokuj wkład za pomocą dwóch niebieskich dźwigni po bokach jego głowicy. Nie trzeba wyłączać wody w domu: w głowicy wkładu znajduje się automatyczny zawór zamykający obieg.
  2. W celu odpowietrzenia systemu otwórz zawór płuczący. Kiedy skończysz, pamiętaj, aby ponownie go zamknąć.
  3. Wyjmij stary wkład i włóż nowy.
  4. Zamknij dźwignie w celu zablokowania wkładu na miejscu.

Rejestrując swój produkt marki BRITA, otrzymujesz bezpłatne przedłużenie gwarancji o 12 miesięcy, począwszy od upływu ustawowego okresu gwarancji na wady (24 miesiące od daty zakupu). Więcej informacji można znaleźć tutaj.

Baterię z filtrem BRITA można dopasować do większości zlewów i blatów. Wymaga tylko jednego standardowego otworu 35 mm. Nie jest wymagany żaden dodatkowy osprzęt ani otwory. Wkład filtra jest niewielkich rozmiarów i nie zajmuje dużo miejsca pod zlewem. Może być zainstalowany poziomo lub pionowo. Więcej informacji można znaleźć na stronie z informacjami o produkcie w sekcji materiałów do pobrania.

Baterie z filtrem BRITA są podłączone bezpośrednio do wody wodociągowej. Dzięki temu możesz cieszyć się filtrowaną wodą BRITA o doskonałym smaku prosto z kranu, kiedy tylko chcesz, w dowolnej ilości.

Czas eksploatacji wkładu filtracyjnego P 1000 zależy od twardości lokalnej wody i ilości jej spożycia w Państwa gospodarstwie domowym. Aby dowiedzieć się kiedy wymienić wkład filtracyjny, wystarczy sprawdzić wskaźnik wymiany wkładu.

Filtr nakranowy

Filtr BRITA On Tap poprawia smak wody kranowej wykorzystywanej do picia na zimno lub do  przyrządzenia zimnych napojów. Usuwa z wody wiele zanieczyszczeń, pozostawiając w niej potrzebne minerały, takie jak wapń i magnez. Picie twardej wody nie jest szkodliwe, ani nie ma niekorzystnego wpływu na smak. Filtrowanej wody można także używać do przyrządzania gorących napojów lub gotowania, jednakże urządzenia kuchenne nie będą chronione przed osadami kamienia. Aby zmniejszyć twardość wody kranowej, lepszym wyborem może być produkt z filtrem BRITA MAXTRA+ albo filtry podzlewowe BRITA.

W celu uzyskania najlepszych rezultatów należy filtrować wyłącznie zimną wodę kranową. Ustawienia do wody niefiltrowanej mogą być stosowane z gorącą wodą.

Aby dowiedzieć się, gdzie kupić wkłady do starego urządzenia BRITA On Tap, skontaktuj się z obsługą klienta. Numer telefonu jest podany w stopce strony internetowej.

Filtr ma wydajność do 600 litrów (ok. 4 miesiące, w zależności od intensywności korzystania). Wymiana filtra jest szybka i prosta. Wyświetlacz cyfrowy pokazuje pozostałą wydajność filtra.

Wszystkie tematy poruszane w pytaniach od klientów

BRITA filtry do wody i wkłady

BRITA filtry do wody i wkłady

Ogólne Korzyści BRITA MAXTRA+ BRITA MicroDisc

Kontakt

Prosimy o kontakt z działem obsługi klienta w sprawie pytań o produkty i części zamienne BRITA lub kwestie związane z filtrowaniem wody.

Telefon: +48 22 721 24 40

Pon-pt w godz. 09:00 - 16:00

  • Pytania? Uzyskaj odpowiedzi bezpośrednio od naszego zespołu.
  • Bezpłatne połączenia z telefonów stacjonarnych (mogą obowiązywać opłaty za połączenia komórkowe).