Pracownica hotelu i dyspenser do wody BRITA - tytułowa.

Woda i gość:

jaką wodę zaoferować wymagającym klientom hoteli 5*?

Woda i gość – jaką wodę zaoferować wymagającym klientom hoteli 5*?

Zapewnienie w 4- i 5-gwiazdkowych hotelach dostępu do świeżej wody pitnej wpływa na pozytywne wrażenia gości z pobytu. Można to osiągnąć poprzez dostarczanie wody butelkowanej albo… zainstalowanie dyspensera. Dystrybutor należy do najnowocześniejszych rozwiązań na rynku. Dzięki temu, że filtruje wodę z sieci wodociągowej, daje gwarancję świeżości i dobrego smaku przez całą dobę. Jakość wody może jednak budzić u klientów wątpliwości – rozwiewamy je w artykule.

Woda pitna stanowi uzupełniające wyposażenie pokoi hotelowych. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z 26 października 2017 r.[1]  do jej zapewnienia są zobowiązane m.in. hotele 4- i 5-gwiazdkowe. By spełnić nie tylko przepisy, ale i odpowiedzieć na oczekiwania wymagających gości, warto zadbać o najwyższą jakość wody w hotelu.


[1] Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie

Woda butelkowana, a może dyspenser – jak udostępnić wodę w hotelu?

Właściciele hoteli często decydują się na wodę w butelkach szklanych albo plastikowych. Goście otrzymują wtedy wodę źródlaną lub mineralną, która w powszechnej opinii uchodzi za zdrowszą i bardziej higieniczną.

Tymczasem woda z butelki i kranu podlega tym samym wymogom jakości i bezpieczeństwa. Co więcej, analizy porównawcze przeprowadzane w wielu miastach w Polsce nie wykazują znaczących różnic w składzie mineralnym[1]. Badacze zwracają za to uwagę na zagrożenia płynące z długotrwałego przechowywania wody w butelkach plastikowych. Jednym z nich jest potencjalna obecność mikrocząsteczek plastiku[2].


[1]https://www.woda.radom.pl/index.php/woda-w-naszych-kranach-jest-zdrowsza-niz-niejedna-w-butelce/

https://wodociagi.krakow.pl/jakosc-wody/mineraly-w-kranowce.html

https://www.mpwik.wroc.pl/csr-2/pij-kranowke/

[2] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9103198/

Jak dopasować wodę w hotelu do oczekiwań gości?

Za zakupem wody butelkowanej może jednak przemawiać dostępność jej różnych rodzajów. Do wyboru jest woda mineralna w szkle, puszce albo plastiku w wersji niegazowanej i z bąbelkami o różnym stopniu nasycenia. Zaoferowanie kilku opcji wiąże się jednak ze wzrostem kosztów i wymaga skomplikowanej logistyki. W takiej sytuacji trzeba bowiem:

  • stale zapewniać wszystkie odmiany wody w pokoju hotelowym, co dodatkowo obciąża zapracowany personel i hotelowy budżet,
  • wcześniej uzyskać informację na temat preferencji gości, ryzykując później chaosem i pomyłkami przy obsłudze,
  • albo… wybrać jeden najpopularniejszy rodzaj i liczyć się z niezadowoleniem części gości.

A gdyby tak nie chodzić na kompromisy i bez zbędnych kosztów zyskać aprobatę klientów? Odpowiedzią na ich zróżnicowane oczekiwania jest  dyspenser do wody podłączony do instalacji wodociągowej.

Dystrybutor BRITA stanowi ekskluzywne, ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie premium, zapewniające wysokiej jakości wodę z kranu. Z jednego urządzenia goście mogą zaczerpnąć świeżą wodę niegazowaną, gazowaną, a nawet gorącą do zaparzenia herbaty.

Być może obawiasz się, że wybór dyspensera negatywnie wpłynie na ocenę twojego obiektu. Goście uznają bowiem, że starasz się zaoszczędzić, pobierając jednocześnie wysokie opłaty za nocleg. Woda z automatu BRITA nie jest jednak zwykłą kranówką – to profesjonalnie i dokładnie przefiltrowana woda najwyższej jakości.

Czysta woda, czysty zysk. Postaw na dyspenser BRITA - infografika.

W ofercie BRITA znajduje się model wyposażony w dozownik do wody gazowanej o dwóch stopniach nasycenia (Fill Pro). To urządzenie o dużej wydajności zaprojektowane z myślą o ruchliwych restauracjach, barach, hotelach i większych wydarzeniach (np. szkoleniach czy konferencjach). Od poziomu dwóch stopni nasycenia gazem umożliwia napełnianie dwóch butelek jednocześnie.

Poza tym do wyboru jest dystrybutor z dodatkowo zamontowanym bojlerem (Extra C-Tap). Gorący napar jest z niego dostępny przez całą dobę – goście mogą więc delektować się ulubioną herbatą również po zamknięciu hotelowej restauracji.

Uzdatnianie wody – sposób na wodę w hotelu najwyższej jakości

Woda w hotelu - zdjęcie.

Dystrybutor wody do zabudowy, wolnostojący albo nablatowy można zainstalować na każdym piętrze, przy recepcji, w hotelowej restauracji czy na sali konferencyjnej. Potrzeba jedynie  dostępu do źródła prądu i instalacji wodociągowej. Urządzenie pobiera i filtruje wodę bezpośrednio z sieci.

Dyspensery do wody BRITA to cały system filtracji od eksperta z 60-letnim doświadczeniem w tej dziedzinie. Dzięki nowoczesnej technologii woda jest higieniczna, krystalicznie czysta, zawsze świeża i doskonała w smaku, pozbawiona bakterii, mikroplastiku, metali ciężkich, chloru i innych substancji, które mogą powodować nieprzyjemny smak lub zapach.

Pobrana z instalacji wodociągowej  kranówka przechodzi przez kolejne elementy filtra Clarity Protect. Na każdym etapie zostawia niepożądane substancje, a przepuszcza cenne minerały – te same, które znajdują się w wodzie źródlanej i mineralnej – m.in. magnez i wapń[1]. Jak uzdatnianie wody wygląda w praktyce?

  1. Filtr wstępny zatrzymuje duże cząsteczki zanieczyszczeń.
  2. Węgiel aktywny usuwa i redukuje substancje, które odpowiadają za nieprzyjemny smak i aromat wody.
  3. Membrana mikrofiltracyjna blokuje małe cząsteczki oraz 99,999% bakterii i 99,95% cyst.

Dodatkowo na końcu kranu znajduje się rozwiązanie ThermalGate, które automatycznie i regularnie dezynfekuje końcówkę narażoną na pojawienie się mikroorganizmów z otoczenia. Działa nawet wtedy, gdy dystrybutor nie jest w użytku. Jego skuteczność w ochronie przed zarazkami wypróbowało i przetestowało niezależne laboratorium (Instytut Zagłębia Ruhrgebiets). Dzięki temu dyspenser zapewnia pełną higienę, gdy duża liczba gości hotelowych korzysta z wody na korytarzu w różnych momentach dnia.    


[1] https://dietetycy.org.pl/woda-dlaczego-taka-wazna/

Dyspenser – świeża woda w hotelu przez całą dobę

Dyspenser w hotelu - zdjęcie.

Woda z kranu przechodzi proces filtracji po każdym naciśnięciu przycisku. Zachowuje więc zawsze najwyższą jakość i stałą temperaturę przez całą dobę dla maksymalnego komfortu gości. Tego samego nie można powiedzieć o wodzie w plastikowych butelkach.

Zamknięta ma określony termin przydatności do spożycia. Natomiast po otwarciu nie może być przechowywana dłużej niż 72h, aby zapobiec powstaniu bakterii.

Jeśli otwarta woda w hotelu zostanie spożyta po upływie trzech dni, istnieje niebezpieczeństwo wystąpienia dolegliwości żołądkowych.

Cena jest wysoka, ponieważ zatrucie u gościa hotelowego może zaważyć na opinii obiektu i spowodować utratę zaufania.

Woda z dyspensera dostępna bez ograniczeń

Poznaj BRITA Fill. Syperwydajny dyspenser wody dla hoteli – infografika.

Niemiłe wrażenie może też wzbudzić niedostateczna ilość wody. Oferując wodę butelkowaną, trudno obliczyć, ilu butelek dziennie będzie oczekiwał dany gość. U wymagającego klienta łatwo więc wywołać rozczarowanie, odmawiając mu świeżej wody z powodu niewystarczających zapasów. To może położyć się cieniem na reputacji hotelu. A utrzymanie stałego zadowolenia gościa z pobytu w obiekcie stanowi przecież priorytet.

Czy warto tak ryzykować, mając możliwość udostępnienia wody w nieograniczonych ilościach przez całą dobę?

Dzięki temu, że woda w dyspenserze pochodzi z sieci wodociągowej, nigdy się nie wyczerpuje.

Koniec więc z głowieniem się nad ilością zamówienia, dodatkowymi kosztami, koniecznością magazynowania wody i utylizacją odpadów.

Wysoka jakość wody i ekologia? To da się połączyć z dyspenserem BRITA

To, że dystrybutor nie generuje żadnych śmieci, ma znaczenie dla coraz większej liczby gości. Osoby podróżujące zyskują świadomość swojego negatywnego wpływu na planetę i na różne sposoby starają się go minimalizować. Udostępniając dyspenser, nie zmuszasz gości do produkowania odpadów. Otrzymują oni sygnał, że właściciel hotelu dzieli z nimi ekologiczne wartości – tak jak oni stara się dbać o planetę.

Załóżmy, że w hotelu znajduje się 70 pokojów 2-osobowych, ich obłożenie wynosi 75%, a każdy gość wypija dziennie 1 l wody. Łączna konsumpcja wynosi ok. 100 l każdego dnia. W takiej sytuacji zakup dystrybutora wody pozwala rocznie zaoszczędzić:

  • 1270 butelek,
  • 825 kg plastiku,
  • 972 kg/CO2e[1].

Zakup dyspensera wpisuje się więc w strategię zrównoważonego, odpowiedzialnego biznesu. Jest też skutecznym sposobem na zbudowanie pozytywnego wizerunku hotelu autentycznie zaangażowanego w sprawy klimatyczne. To, że dyspenser do wody BRITA jest przyjazny środowisku, może przekonać nawet gości wyczulonych na greenwashing.

Tzw. zielonego kłamstwa dopuszczają się marki, które kreują fałszywie ekologiczny wizerunek dla osiągnięcia korzyści finansowej. Tymczasem w BRITA monitorujemy wpływ naszych produktów na środowisko. W tym celu zlecamy badania niezależnym instytucjom (w tym TÜV) oraz bazujemy na Greenhouse Gas Protocol (GHG) — najczęściej stosowanym i najbardziej znanym standardzie do wyliczeń śladu węglowego. Bierzemy też pod uwagę alternatywne rozwiązania, aby móc m.in. zredukować wykorzystanie plastiku w naszych produktach o 30% do 2025 roku! Przyjazny środowisku charakter dystrybutorów potwierdzają certyfikaty (w tym uznany na całym świecie ISCC).

Wybierając dyspenser gastronomiczny, okazujesz więc prawdziwą troskę o losy planety.

  • Nie generujesz żadnych śmieci.
  • Stawiasz na uzdatnianie wody bezpośrednio z instalacji wodociągowej.
  • Oszczędzasz energię, wodę i CO2 na produkcji i transporcie wody butelkowanej.                

Na tej decyzji zyskuje również budżet, co na pierwszy rzut oka wcale nie jest oczywiste. Elegancki, stylowy, nowoczesny dystrybutor z logo uznanej marki BRITA i nazwą hotelu na dodatkowych akcesoriach sugeruje bowiem wysoką wartość produktu.

Obecność dyspensera w hotelu warto więc promować w komunikacji marketingowej. Jest on bowiem sposobem na osiągnięcie najwyższej jakości wody z szacunkiem do środowiska i z korzyścią dla hotelowego gościa. Nowoczesne urządzenie zapewnia klientom komfort, zdrowie oraz bezpieczeństwo. Informując ich o tym, przekonujesz o ważnych dla nich zaletach filtrowanej wody kranowej. Pozwól im to docenić. Pozwól im tego doświadczyć.


[1] Statystyki BRITA.

Skontaktuj się z nami i otrzymaj wycenę dyspensera do wody

* Pola obowiązkowe
Sprawdź wprowadzone informacje
Sprawdź wprowadzone informacje
Sprawdź wprowadzone informacje
Sprawdź wprowadzone informacje
Sprawdź wprowadzone informacje
Sprawdź wprowadzone informacje
Pozostało znaków:
Nie można używać symboli < > @ % * # | _ [ ] ~ { } ( ) ani kombinacji „www.” oraz „://”.

Więcej informacji na temat ochrony danych.

Wpisz znaki widoczne na poniższym obrazku i kliknij opcję Prześlij.

Sprawdź wprowadzone informacje